Service en garantie op een infraroodcabine

Een goede service en garantie zijn van groot belang bij de aankoop van een infraroodcabine. Het is dus zeker aan te raden hier rekening mee te houden bij je uiteindelijke beslissing. Als er iets kapot gaat aan je infraroodcabine, zal het bedrijf waar je de sauna aankocht, deze moeten herstellen. Het terugsturen van een IR cabine, is niet zo eenvoudig als bijvoorbeeld een GSM of kleding.

Ga volgende zaken na VOOR je een IR cabine koopt:

  • Hebben ze een eigen hersteldient die aan huis komt (en wat zijn de kosten)
  • Hebben ze voldoende onderdelen/wisselstukken op stock
  • Wettelijk heb je 2 jaar garantie, maar sommigen bieden tot 5 jaar of meer op de stralers (dus kies iemand die langere garantie geeft want 2 jaar is weinig)
  • Check de servicevoorwaarden. Wat valt onder garantie, na hoeveel tijd garanderen ze herstelling, bieden ze vervanging
  • Check de reviews op internet

Lees hier de andere zaken waarop je moet letten bij de aankoop

Tip: Je kan beter een leverancier kiezen die alleen sauna's en IR cabines verkoopt. Zo ben je zeker van de juiste kennis en ervaring.

Net zoals bij andere aankopen, kan het gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent. Ga goed na onder welke voorwaarden je iets kan terugsturen. In België heb je een principe 14 dagen herroepingsrecht wanneer je bijvoorbeeld online iets aankoopt. Check dus met de leverancier of er een retourrecht is (of inruilrecht ingeval je een ander type zou willen)

Laat je ook geen onderhoudscontract aansmeren om zogezegd garantie te hebben. Er iw nl weinig tot geen onderhoud nodig aan een IR cabine, maar dat kan je hier nog even nalezen in ons artikel over installatie en onderhoud

Wil je graag een IR cabine kopen, maar je hebt vragen over service en garantie? Vraag dan contact met een lokale expert via onze contactpagina.